I en klass för sig

Hela dagen idag har jag suttit och läst "i en klass för sig" boken, det är en uppgift i skolan fast man fick välja bok själv.



Jag har verkligen fastnat i boken, den är gripande, jag kan också identifiera mig otroligt mycket med huvudkaraktären i boken. Huvudpersonen skriver om sin tid på internatskolan ault i usa, hennes namn är Lee Fiora. Lee känner sig lite utanför och har lite svårt att passa in eftersom de flesta är rika som går där, själv har hon kommit in med hjälp av stipendium. Ault är en high school-skola och hon skriver om sina fyra år där. Resten av handlingen får ni veta själva om ni läser boken.

Boken är ca. 400 sidor, själv har jag kommit ca. 250! Boken är något seg i början och man kommer inte in i den förrens efter ca. 100 sidor men annars är den värd att läsa!

/ Alma

Kommentarer
Postat av: Anna

Hihi jag har också den boken i svenskan o jag läste ut den på 3 dagar på höstlovet xD <3

2009-11-08 @ 15:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0